1. Home
  2. FAQ
  3. Samouczek
  4. Powiadomienia SMS

Powiadomienia SMS

Aktywuj usługę, aby wysyłać automatyczne powiadomienia do pacjentów o wizytach.

Aktywacja powiadomień

Usługę powiadomień sms do pacjentów w aplikacji Finezjo może uruchomić, każda osoba z rolą administratora. Opcja ta znajduje się w Ustawieniach Podmiotu pod nazwą „Powiadomienia SMS”.

W zakładce znajduje się przycisk umożliwiający aktywację powiadomień sms. Po jego zaznaczeniu otrzymujemy opcję wyboru jakie powiadomienia mają być wysyłane do pacjentów.

Powiadomienia wysyłane do każdego pacjenta, który ma podany numer telefonu i wyrażoną zgodę na otrzymywanie powiadomień sms.

Zarezerwowanie wizyty

Wiadomość wysyłana jest bezpośrednio po dodaniu wizyty do aplikacji Finezjo.

Powiadomienie automatycznie składa się z domyślnego szablonu zaproponowanego przez designerów aplikacji Finezjo, jest ono uniwersalne i zapewnia najlepszą dostarczaność i przejrzystość treści.

Można również dokonać pełnej personalizacji treści tego powiadomienia, korzystając ze stałych informacji dotyczących wizyty oraz z dodatkowej opcji odwołania wizyty poprzez wiadomość sms (tylko w podmiotach leczniczych).

Przypomnienie o wizycie

Wiadomość wysyłana jest około 24 godzin przed wizytą. Powiadomienia nie są wysyłane w godzinach nocnych, pierwsze powiadomienia wysyłane są od godziny 7 rano.

Treść powiadomienia jest taka sama, jak powiadomienia dotyczącego rezerwacji wizyty. W przyszłości planowana jest opcja pełnej personalizacji tej wiadomości oraz zarządzania czasem wysłania przypomnienia.

Anulowanie wizyty

Wiadomość wysyłana jest bezpośrednio po odwołaniu wizyty w aplikacji Finezjo.

Powiadomienie automatycznie składa się z domyślnego szablonu zaproponowanego przez designerów aplikacji Finezjo, jest ono uniwersalne i zapewnia najlepszą dostarczaność i przejrzystość treści.

Można również dokonać pełnej personalizacji treści tego powiadomienia, korzystając ze stałych informacji dotyczących wizyty.

Zmiana terminu wizyty

Wiadomość wysyłana jest bezpośrednio po dokonaniu zmiany daty lub godziny wizyty w aplikacji.

Powiadomienie automatycznie składa się z domyślnego szablonu zaproponowanego przez designerów aplikacji Finezjo, jest ono uniwersalne i zapewnia najlepszą dostarczaność i przejrzystość treści.

Można również dokonać pełnej personalizacji treści tego powiadomienia, korzystając ze stałych informacji dotyczących wizyty.

W treści powiadomienia można dodać informacje dotyczące nowej wizyt oraz informacje które były wprowadzone pierwotnie.

Odwołanie wizyty przez pacjenta (Podmioty lecznicze)

Jeśli w szablonie wiadomości sms umieszczony został [Link do odwołania] pacjent otrzyma możliwość rezygnacji z wizyty poprzez wiadomość sms. W powiadomieniu otrzyma on link, który po kliknięciu otworzy stronę z potwierdzeniem odwołania wizyty.

Wizyta odwołana w taki sposób wyświetlona zostanie w panelu Powiadomienia oraz Dashboard wraz ze stosownym komunikatem zawierającym podstawowe informacje o wizycie oraz dodatkowe informacje takie jak kto odwołał wizytę i kiedy odwołał wizytę.

W górnej sekcji gdzie następuje aktywacja powiadomień sms, wyświetlone jest specjalne okno przy użyciu którego administrator podmiotu może zdefiniować kiedy dokładnie link umożliwiający odwołanie wizyty przestanie być aktywny.

Ważność linku można ustawić na: 1 dzień roboczy przed wizytą (pon-pt), 1 dzień przed wizytą, 2 dni przed wizytą, 3 dni przed wizytą. W tym miejscu jest również możliwość wskazania godziny do której maksymalnie ten link będzie ważny.

Dzięki temu, jeśli w szablonie powiadomienia sms o wizycie dodane zostanie odpowiednie pole umożliwiające odwołanie wizyty, pacjenci będą otrzymywali link z odpowiednią datą ważności spersonalizowaną pod potrzeby placówki.

Najczęstsze pytania

Jaki jest koszt powiadomień sms?

Aktualnie wszystkie powiadomienia sms są bezpłatne. Jeśli miałoby się to zmienić wszyscy użytkownicy aplikacji zostaną o tym poinformowani.

Kto może dokonać zmiany treści wiadomości sms?

W podmiotach leczniczych tylko Administrator może edytować treść powiadomienia, żaden inny użytkownik nie ma dostępu do edycji treści sms.

W przypadku praktyk indywidualnych jest jeden użytkownik pełniący rolę administratora oraz fizjoterapeuty.

Kto może aktywować usługę?

W podmiotach leczniczych tylko Administrator może aktywować powiadomienia sms z poziomu ustawień.

W przypadku praktyk indywidualnych jest jeden użytkownik pełniący rolę administratora oraz fizjoterapeuty.

Kiedy wysyłają się moje smsy?

Sms wysyłają się dokładnie w momencie dodania wizyty do aplikacji Finezjo, anulowania wizyty, bądź zmiany parametrów wizyty. Wyjątkiem są sms wysyłane 24h przed wizytą stanowiące przypomnienie o wizycie.

Jaki jest limit znaków wiadomości sms?

Obecnie limit znaków wynosi 400. Jednak należy mieć na uwadze, że na łączną długość wiadomości składają się również treści stałe, które nie są wliczone w ogólną pulę znaków. Takie pole to nazwa gabinetu, adres oraz Imię i Nazwisko pracownika – jeśli jest dodane w szablonie.

POMOC!

Potrzebujesz wsparcia? Coś jest nie jasne? Napisz do nas na adres [email protected] 

 

Ostatnia aktualizacja 27 lutego 2021

Czy artykuł był pomocny?

Polecane tematy