Informujemy, że w związku z rozwojem aplikacji wprowadziliśmy kilka zmian w treści Regulaminu aplikacji Finezjo.
Zmiany wynikają z konieczności ciągłego dostosowywania się do obowiązujących przepisów prawa oraz utrzymywania najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Informujemy także, że nie ma konieczności akceptowania zaktualizowanego Regulaminu i nie wpływa on na ciągłość korzystania przez Państwa i Państwa pracowników z aplikacji.
Poniżej główne kwestie, których dotyczyły wprowadzone zmiany.
Zmiany dla indywidualnych praktyk
- Sprecyzowano, że aplikacja Finezjo jest przeznaczona do zarządzania wewnętrzną dokumentacją w fizjoterapii dla fizjoterapeutów udzielających świadczeń zdrowotnych w ramach indywidualnej praktyki zawodowej.
- Wprowadzono oświadczenie KIF, że Finezjo spełnia wymogi określone w przepisach wydanych na podstawie art. 30 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 849), w szczególności w zakresie zabezpieczenia Aplikacji i zgodności Aplikacji z wymogami systemów teleinformatycznych, w których prowadzona jest dokumentacja medyczna. Jednocześnie zawarto oświadczenie Użytkownika o znajomości przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej, w szczególności w zakresie dostępu osób upoważnionych oraz zasad odpowiedzialności za obowiązki prawne Użytkowników wynikające z przepisów prawa lub stosunków prawnych, których Użytkownik jest adresatem lub stroną, a także wynikające z Regulaminu.
- Zobowiązano Użytkownika do informowania KIF o zamiarze dokonania zmian prawnych lub organizacyjnych w jego statusie, które mogą mieć wpływ na korzystanie z Finezjo, w zakresie zakończenia działalności.
- Zmodyfikowano zasady dostępu w przypadku rozwiązania umowy.
- Doprecyzowano kwestie związane z funkcjonalnościami, w szczególności w zakresie tworzenia raportów obejmujących dane wymagane przepisami prawa.
- Określono szczegółową procedurę związaną z zakończeniem korzystania z Finezjo i przekazaniem dokumentacji w takich przypadkach. Wprowadzono informację o obowiązku przekazania dokumentacji podmiotom zewnętrznym, np. organom wymiaru sprawiedliwości, o ile takie obowiązki wynikają z przepisów prawa.
- Określono również jednoznacznie, że Użytkownik zobowiązany jest stosować zabezpieczenia uniemożliwiające dostęp do danych zawartych w Aplikacji osobom trzecim, w szczególności zabezpieczenia przed szkodliwym oprogramowaniem.
- Wprowadzono możliwość wykonania niestandardowych usług na rzecz Użytkowników po indywidualnej wycenie wartości usługi.
- W umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych dokonano poprawek o charakterze redakcyjnym.
Poniżej przekazujemy dostęp do pełnego zaktualizowanego regulaminu
Zmiany dla podmiotów leczniczych
- Sprecyzowano, że aplikacja Finezjo jest przeznaczona do zarządzania wewnętrzną dokumentacją w fizjoterapii dla fizjoterapeutów udzielających świadczeń zdrowotnych w ramach indywidualnej praktyki zawodowej.
- Wprowadzono oświadczenie KIF, że Finezjo spełnia wymogi określone w przepisach wydanych na podstawie art. 30 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 849), w szczególności w zakresie zabezpieczenia Aplikacji i zgodności Aplikacji z wymogami systemów teleinformatycznych, w których prowadzona jest dokumentacja medyczna. Jednocześnie zawarto oświadczenie Użytkownika o znajomości przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej, w szczególności w zakresie dostępu osób upoważnionych oraz zasad odpowiedzialności za obowiązki prawne Użytkowników wynikające z przepisów prawa lub stosunków prawnych, których Użytkownik jest adresatem lub stroną, a także wynikające z Regulaminu.
- Zobowiązano Użytkownika do informowania KIF o zamiarze dokonania zmian prawnych lub organizacyjnych w jego statusie, które mogą mieć wpływ na korzystanie z Finezjo, w szczególności w zakresie likwidacji podmiotu.
- Zmodyfikowano zasady dostępu w przypadku rozwiązania umowy.
- Doprecyzowano kwestie związane z funkcjonalnościami, w szczególności w zakresie tworzenia raportów obejmujących dane wymagane przepisami prawa.
- Określono szczegółową procedurę związaną z zakończeniem korzystania z Finezjo i przekazaniem dokumentacji w takich przypadkach. Wprowadzono informację o obowiązku przekazania dokumentacji podmiotom zewnętrznym, np. organom wymiaru sprawiedliwości, o ile takie obowiązki wynikają z przepisów prawa.
- Określono również jednoznacznie, że Użytkownik zobowiązany jest stosować zabezpieczenia uniemożliwiające dostęp do danych zawartych w Aplikacji osobom trzecim, w szczególności zabezpieczenia przed szkodliwym oprogramowaniem.
- Wprowadzono możliwość wykonania niestandardowych usług na rzecz Użytkowników po indywidualnej wycenie wartości usługi.
- W umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych dokonano poprawek o charakterze redakcyjnym.
Poniżej przekazujemy dostęp do pełnego zaktualizowanego regulaminu