1. Home
  2. Aktualizacja regulaminów aplikacji

Aktualizacja regulaminów aplikacji

Informujemy, że w związku z rozwojem aplikacji wprowadziliśmy kilka zmian w treści Regulaminu aplikacji Finezjo.

Zmiany wynikają z konieczności ciągłego dostosowywania się do obowiązujących przepisów prawa oraz utrzymywania najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Informujemy także, że nie ma konieczności akceptowania zaktualizowanego Regulaminu i nie wpływa on na ciągłość korzystania przez Państwa i Państwa pracowników z aplikacji.

Poniżej główne kwestie, których dotyczyły wprowadzone zmiany. 

Zmiany dla indywidualnych praktyk

  • Sprecyzowano, że aplikacja Finezjo jest przeznaczona do zarządzania wewnętrzną dokumentacją w fizjoterapii dla fizjoterapeutów udzielających świadczeń zdrowotnych w ramach indywidualnej praktyki zawodowej.
  • Wprowadzono oświadczenie KIF, że Finezjo spełnia wymogi określone w przepisach wydanych na podstawie art. 30 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 849), w szczególności w zakresie zabezpieczenia Aplikacji i zgodności Aplikacji z wymogami systemów teleinformatycznych, w których prowadzona jest dokumentacja medyczna. Jednocześnie zawarto oświadczenie Użytkownika o znajomości przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej, w szczególności w zakresie dostępu osób upoważnionych oraz zasad odpowiedzialności za obowiązki prawne Użytkowników wynikające z przepisów prawa lub stosunków prawnych, których Użytkownik jest adresatem lub stroną, a także wynikające z Regulaminu.
  • Zobowiązano Użytkownika do informowania KIF o zamiarze dokonania zmian prawnych lub organizacyjnych w jego statusie, które mogą mieć wpływ na korzystanie z Finezjo, w zakresie zakończenia działalności.
  • Zmodyfikowano zasady dostępu w przypadku rozwiązania umowy.
  • Doprecyzowano kwestie związane z funkcjonalnościami, w szczególności w zakresie tworzenia raportów obejmujących dane wymagane przepisami prawa.
  • Określono szczegółową procedurę związaną z zakończeniem korzystania z Finezjo i przekazaniem dokumentacji w takich przypadkach. Wprowadzono informację o obowiązku przekazania dokumentacji podmiotom zewnętrznym, np. organom wymiaru sprawiedliwości, o ile takie obowiązki wynikają z przepisów prawa.
  • Określono również jednoznacznie, że Użytkownik zobowiązany jest stosować zabezpieczenia uniemożliwiające dostęp do danych zawartych w Aplikacji osobom trzecim, w szczególności zabezpieczenia przed szkodliwym oprogramowaniem.
  • Wprowadzono możliwość wykonania niestandardowych usług na rzecz Użytkowników po indywidualnej wycenie wartości usługi.
  • W umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych dokonano poprawek o charakterze redakcyjnym.

Poniżej przekazujemy dostęp do pełnego zaktualizowanego regulaminu

Zmiany dla podmiotów leczniczych

  • Sprecyzowano, że aplikacja Finezjo jest przeznaczona do zarządzania wewnętrzną dokumentacją w fizjoterapii dla fizjoterapeutów udzielających świadczeń zdrowotnych w ramach indywidualnej praktyki zawodowej.
  • Wprowadzono oświadczenie KIF, że Finezjo spełnia wymogi określone w przepisach wydanych na podstawie art. 30 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 849), w szczególności w zakresie zabezpieczenia Aplikacji i zgodności Aplikacji z wymogami systemów teleinformatycznych, w których prowadzona jest dokumentacja medyczna. Jednocześnie zawarto oświadczenie Użytkownika o znajomości przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej, w szczególności w zakresie dostępu osób upoważnionych oraz zasad odpowiedzialności za obowiązki prawne Użytkowników wynikające z przepisów prawa lub stosunków prawnych, których Użytkownik jest adresatem lub stroną, a także wynikające z Regulaminu.
  • Zobowiązano Użytkownika do informowania KIF o zamiarze dokonania zmian prawnych lub organizacyjnych w jego statusie, które mogą mieć wpływ na korzystanie z Finezjo, w szczególności w zakresie likwidacji podmiotu.
  • Zmodyfikowano zasady dostępu w przypadku rozwiązania umowy.
  • Doprecyzowano kwestie związane z funkcjonalnościami, w szczególności w zakresie tworzenia raportów obejmujących dane wymagane przepisami prawa.
  • Określono szczegółową procedurę związaną z zakończeniem korzystania z Finezjo i przekazaniem dokumentacji w takich przypadkach. Wprowadzono informację o obowiązku przekazania dokumentacji podmiotom zewnętrznym, np. organom wymiaru sprawiedliwości, o ile takie obowiązki wynikają z przepisów prawa.
  • Określono również jednoznacznie, że Użytkownik zobowiązany jest stosować zabezpieczenia uniemożliwiające dostęp do danych zawartych w Aplikacji osobom trzecim, w szczególności zabezpieczenia przed szkodliwym oprogramowaniem.
  • Wprowadzono możliwość wykonania niestandardowych usług na rzecz Użytkowników po indywidualnej wycenie wartości usługi.
  • W umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych dokonano poprawek o charakterze redakcyjnym.

Poniżej przekazujemy dostęp do pełnego zaktualizowanego regulaminu

Ostatnia aktualizacja 18 lutego 2022

Czy artykuł był pomocny?